Hösten 2017 genomförde genomförde vi vår förra hyresgästenkät tillsammans med AktivBo och då var svarsfrekvensen knappt 65%. Denna gång svarade drygt 71%, vilket är väldigt glädjande! Ju fler svar vi får in dessto bättre underlag har vi att arbeta vidare med.
Nu påbörjar vi arbetet med att sammanställa resultaten. Framöver kommer vi gå ut med en kort redovisning och vilka förbättringsåtgärder vi vill genomföra på Junehem i stort och smått.
Som lite förhandsinfo kan vi redan nu nämna att vårt serviceindex har ökat från 83,2% vid förra mätningen till 85%. Branschmedelvärdet är 81,2%. Vilket betyg från våra hyresgäster!
I serviceindex vägs delar in som trygghet, om man får hjälp när man behöver, om det är rent och snyggt kring bostaden och att man som hyresgäst blir tagen på allvar.
Vi vill också lyfta fram att 45% valde det miljövänliga alternativet genom att svara digitalt, vilket innebar att vi skickade ut färre pappersenkäter.
Tillsammans kan vi göra Junehem ännu bättre!